Ostatnie przęsło mostu nad Kanałem Bydgoskim zamontowane!

Skanska zamontowała ostatnie przęsło mostu nad Kanałem Bydgoskim. Do tej operacji został wykorzystany dźwig o wysokości 60 m. Ostatnie przęsło o wadze 110 ton jest najdłuższe, bo blisko 20-metrowe. Inwestycję realizuje firma Skanska na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
W ramach budowy mostu nad Kanałem Bydgoskim wykonaliśmy do tej pory m.in. pale pod podpory mostu przy brzegach kanału, fundamenty, dwie podpory mostu, nasypy – mówi Waldemar Maziarz, Kierownik Robót Mostowych, Skanska. – Zakończyliśmy montaż ostatniego, trzeciego przęsła mostu, składającego się z 7 dźwigarów. Do tej operacji korzystaliśmy z dźwigu o wysokości 60 m (udźwig 400 ton). Ostatnie, środkowe przęsło o wadze 110 ton jest najdłuższe – bo blisko 20-metrowe, montowane nad kanałem bez podpory pośredniej.
Cały czas trwa montaż konstrukcji stalowej. Przed nami montaż deskowania i zbrojenie ustroju nośnego, następnie betonowanie płyty, a także umocnienie skarp brzegów rzeki. – Elementy stalowe dostarczane są przez naszą Wytwórnię Konstrukcji Stalowych z Kielc – dodaje Waldemar Maziarz. – Długość elementów transportowanych wynosi od 16 m do 17,4 m, a waga jednego tandemu przekracza 17 ton (konstrukcja jest transportowana jako tandem, czyli dwa zespolone poprzecznicami dźwigary). Pojedynczy dźwigar waży od 6 do 8 ton. Cała konstrukcja mostu pochłonie 317 ton stali, 200 ton zbrojenia i ok. 232 gruszek betonu (4 255 ton).
Most przez Kanał Bydgoski będzie miał długość 96 m, a szerokość niemal 17 m. Nowa przeprawa umożliwi kierowcom sprawny zjazd z ronda Generała Maczka w kierunku centrum pod nowo wybudowanym wiaduktem kolejowym przy ul. Grunwaldzkiej, jak również wjazd w ul. Bronikowskiego.
Źródło: mp