Kto pracuje z Pośrednikiem

W zespołach warszawskim i poznańskim MojeNoweM zastanawialiśmy się nad tym, jaki cechy charakteru, osobowości lub społeczne posiadają klienci Pośredników. Nie wszyscy Polacy decydują się na sprzedaż nieruchomości z Pośrednikiem. Jednak Ci, którzy pracują z agentem nieruchomości mają jakieś cechy, które są powtarzalne, identyfikują Klientów.
Posiadając taką listę jesteśmy w stanie już podczas pierwszych rozmów z potencjalnymi klientami, próbować identyfikować te cechy i w dalszych rozmowach opierać się na nich, aby tak dobrać usługę Pośrednictwa, by Klient otrzymał to czego od Pośrednika oczekuje.
Jeśli jednak nasz potencjalny klient nie posiada żadnej z tych cech, to znaczy, że jest spore prawdopodobieństwo, że nie będzie on chciał pracować z Pośrednikiem.
Nasze rozważania rozszerzyliśmy o grupę recampową na facebooku. Tam doświadczeni Pośrednicy pomogli nam uzupełnić naszą listę o analizę opartą na ich doświadczeniu. Dziękuję za cenne uwagi Pośrednikom recampowym. Na miejscu wspierały nie Barbara Chalińska i Magdalena Pomorska – Wasza pomoc była nieoceniona.
Zobaczcie co nam wyszło
Kto pracuje z Pośrednikiem?
Cechy charakteru, osobowości, społeczne
- nie ma czasu, jest zapracowany
- nie zna lokalnego rynku, języka
- nie wie jak się zabrać do sprzedaży
- ma dość ludzi, sytuacji, czuje się bezradny
- ma swoich ludzi (prawnika, architekta, gosposię, ogrodnika)
- ma problemy społeczne, jest chory, niesprawny fizycznie
- nie ma go w internecie, nie wie jak się po nim poruszać
- ma już zaufanie do Ciebie
- ma załatwić sprawę zleconą przez szefa
- ma świadomość procesu sprzedaży (czytał naszą checklistę)
- wykształcenie wyższe, pracownik wyższego szczebla, wolny zawód
- ważny jest dla niego prestiż, prywatność
- rodzice studentów, maturzystów
- inwestor, chce mieć swojego człowieka od okazji
- skłócony z kimś, w trakcie rozwodu, przyjął spadek
- rodzina 2+ zmieniająca mieszkanie na większe
Rzućcie okiem na tę listę i przeanalizujcie swoich Klientów. Czy każdy z nich posiadał przynajmniej jedną z tych cech? Jeśli tak, to lista jest kompletna, możecie ją sobie wydrukować, nauczyć się na pamięć, pamiętać o niej przy rozmowie z potencjalnym Klientem.
źródło: reblog.pl