Home staging coraz bardziej popularny w Polsce
W Stanach Zjednoczonych ta usługa jest znana od ponad 30 lat. Do Polski natomiast wkroczyła stosunkowo niedawno.
Home staging to profesjonalne przygotowanie nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu. W USA klienci korzystają nie tylko z drobnych zmian, ale często decydują się na remonty i zmiany aranżacji, ponieważ badania rynku pokazują, że konsultacje z tzw. home stagerami przekładają się na większe szanse znalezienia klienta i zwrot kosztów poprawy stanu mieszkania lub domu.
W Polsce usługa sprowadza się na razie do niedrogich zmian kosmetycznych, które pomagają sprzedać mieszkanie bez większych upustów, ale nie gwarantują dużych zysków. Home staging staje się jednak w naszym kraju coraz popularniejszy. Korzystają z niego najczęściej mieszkańcy dużych miast i kurortów: Warszawy, Wrocławia, Poznania, Trójmiasta, Zakopanego, Krakowa.
Bogata oferta na rynku nieruchomości sprawia, że aby przyciągnąć nabywcę, trzeba się bardziej starać. Stąd sięganie po home staging, z którego korzystają nie tylko biura nieruchomości, ale też prywatni właściciele, którzy nie mogą sobie poradzić ze sprzedażą lokali. — To już nie jest ciekawostka, lecz skuteczne narzędzie przyspieszenia transakcji. Analizy porównawcze wykazują, że nieruchomości po home stagingu dwukrotnie szybciej znajdują nabywców
Źródło:
https://nieruchomosci.pb.pl/