Rynek handlowy w Polsce rozwija się dynamicznie

Aż 708 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej powstaje w Polsce, z czego 95% to centra handlowe.Utrzymuje się trend polegający na przebudowie, rozbudowie i modernizacji istniejących obiektów.
Podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosła 12,58 mln mkw. pod koniec września br. W całym III kwartale podaż powierzchni handlowej wzrosła o 106 500 mkw., z czego 46 300 mkw. przypadło na największe tegoroczne otwarcie – centrum Sukcesja w Łodzi. W okresie od stycznia do końca września 2015 r. rynek wzbogacił się o ponad 316 000 mkw. powierzchni handlowej, w tym 225 000 mkw. w centrach handlowych.
Największe inwestycje, które cały czas są w budowie to Posnania (100 000 mkw.) w Poznaniu, Wroclavia (64 000 mkw.) we Wrocławiu oraz Forum Gdańsk (62 000 mkw.).
Szacuje się, że tylko w IV kwartale br. rynek może wzbogacić się o ponad 330 000 mkw. nowej powierzchni, z czego ok. 295 000 mkw. przypadnie na centra handlowe. Największym obiektem planowanym do ukończenia w tym roku są Zielone Arkady w Bydgoszczy.
Sprawdź ceny najmu powierzchni handlowej
Źródło: jll.pl