Agenci konkurują głównie ceną
Ankieta przeprowadzona wśród 800 sprzedających nieruchomości przez portal HomeGain.com wykazała, że obecnie wybierając agenta, kierują się przede wszystkim ceną.
Przy wyborze 3 czynników decydujących o wyborze agenta 29 proc. ankietowanych wskazało cenę jako główny czynnik, który pozwolił im wybrać spośród wielu pośredników. Posiadanie dobrze spozycjonowanej strony internetowej to drugi powód, który wskazało aż 21 proc. respondentów. 13 proc. uzależniało wybór pośrednika od możliwości stworzenia przez niego wirtualnej prezentacji nieruchomości.
Ankieta wykazała również, że oczekiwania kupujących i sprzedających co do sposobu prezentacji nieruchomości znacznie się różnią. Kupujący uważają że jedną z pierwszych informacji powinien być plan nieruchomości, podczas gry sprzedający wymagają od pośredników postawienia na wirtualną prezentację.
Louis Cammarosano, dyrektor generalny HomeGain nie dziwił się, że kupujący oczekują zdjęć, planów, filmów, ale zaskoczył go fakt, iż sprzedający kierują się głównie kosztem usługi pośrednictwa a nie możliwościami i planami konkretnego agenta.
Źródło: UPI/ Real Estate Economy Watch