Ranking gigantów w sprzedaży detalicznej
W ciągu mijającego roku dziesięć najpotężniejszych sieci handlowych świata zarobiło w sumie 1,3 biliona dolarów. Wzrost przychodów nie był jednak tak dynamiczny, jak rok wcześniej i wyniósł 2,9 proc.
Ranking „Global Powers of Retailing 2015” przygotowała firma Deloitte wspólnie z STORES Media. Jak ocenia Monika Jakubczyk z Deloitte: – To wyhamowanie wzrostu miało swoją przyczynę głównie w globalnym spowolnieniu gospodarczym. Z drugiej strony sieci detaliczne odczuwają coraz większą konkurencję ze strony sklepów internetowych, które z roku na rok zwiększają swój udział w światowym handlu.
Liderem zestawienia jest sieć Wal-Mart.
W pierwszej piątce rankingu znalazły się:
1. Wal-Mart Stores, Inc
2. Costco Wholesale Corporation USA
3. Carrefour S.A.
4. Schwarz Unternehmens Treuhand KG
5. Tesco PLC
Więcej informacji o rynku komercyjnym
Źródło: www.propertynews.pl
Photo by Walmart Corporate (CC-BY)