W Łodzi rozwija się turystyka biznesowa
Władze Łodzi chcą promować miasto jako doskonałe miejsce do organizacji spotkań biznesowych i konferencji. W najbliższym czasie powstanie m.in. wielojęzyczna strona internetowa i kompleksowy katalog ofert konferencyjno – hotelowych.
Z danych magistratu, wynika, że tylko w ub. roku w mieście odbyło się 430 spotkań biznesowych i konferencji, w których uczestniczyło ponad 52 tys. osób.
Zdaniem prezydent Łodzi Hanna Zdanowskiej, mimo rozwoju bazy konferencyjno-hotelowej miasta i ogromnego potencjału, jaki daje mu centralne położenie, Łódź pozostaje „nieodkrytym miastem” w zakresie turystyki biznesowej, organizacji konferencji czy kongresów.
Według Anny Mokrosińskiej, dyrektor Convention Bureau (komórki magistratu powołanej do promocji turystyki biznesowej i oferty konferencyjno-hotelowej Łodzi) w ciągu ostatnich lat w mieście poprawiła się baza hotelowa – działa pięć hoteli czterogwiazdkowych i sporo trzygwiazdkowych. W sumie Łódź dysponuje ok. 6 tys. miejsc hotelowych, a także ponad 200 miejscami konferencyjnymi, które jednocześnie mogą pomieścić 32 tys. osób.
Źródło:
https://www.propertynews.pl/