Szanse na airport city mają Warszawa i Gdańsk

Szanse na airport city mają Warszawa i Gdańsk

Airport cities, czyli strefy okołolotniskowe, które tworzą niejako odrębne miejsca biznesowe to w krajach zachodnich standard. Wraz z rozwojem infrastruktury lotniczej w Polsce, a także rosnącą liczbą pasażerów coraz więcej firm decyduje się na lokowanie swojej działalności w pobliżu portów lotniczych. Za nimi podążają firmy usługowe, a im większa liczba takich jednostek przy lotnisku, tym bardziej atrakcyjny staje się przylot do tego akurat portu.

Formy urbanistyczne, które się w ten sposób tworzą są nazywane airport city albo aerotropolis. DTZ prognozuje, że największe szanse na rozwój w tym kierunku mają Warszawa oraz Trójmiasto.

Źródło: www.portalsamorzadowy.pl

Photo by Michael Angelkovich (CC-BY)

Tagi:␣
adautor

Omnie Anna Gadzina

Absolwentka anglistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Współpracuje z Szybko.pl od 2011 roku. Zajmuje się tematyką międzynarodowych rynków nieruchomości.

Jeden komentarz

  1. EPWR
    15 czerwca, 2012 11:22

    A Wrocław gdzie lotnisko jest praktycznie przy samej autostradzie A8 i w pobliżu A4, a wokoło dużo terenów inwestycyjnych.