Polacy poszukują w Internecie firm budowlanych
Polacy poszukują w Internecie firm budowlanych
Dynamicznie rośnie liczba osób, która za pośrednictwem Internetu poszukuje dostawców i wykonawców produktów oraz usług. Dobrym przykładem jest serwis Oferteo.pl, który w 2013 roku odnotował 46-procentowy wzrost liczby użytkowników składających zapytania o oferty – skorzystało z niego 82 021 nowych użytkowników. O jedną czwartą (25%) natomiast zwiększyła się w tym czasie liczba Firm poszukujących nowych Klientów i gotowych do współpracy z użytkownikami Oferteo.pl. Od początku swojej działalności serwis umożliwił złożenie ponad 1 000 000 ofert osobom poszukującym produktów i usług. Szczególną popularnością w Oferteo.pl cieszą się oferty dotyczące usług oraz materiałów budowlanych.
Rok 2013 pod znakiem budownictwa
W 2013 roku najpopularniejszą kategorią w Oferteo.pl było budownictwo: 47,8% internautów poszukiwało firm, które wykonują usługi remontowo-budowlane oraz dostawców materiałów budowlanych. Największa liczba zapytań ofertowych pojawiła się między majem a październikiem.
Ciekawymi przykładami zapytań o oferty związane z budowlanką, jakie pojawiły się w minionym roku w Oferteo.pl, były m.in. budowa według indywidualnego projektu domu o powierzchni 450 m2, hotelu w Jastrzębiu-Zdroju, osiedla 15 domów szeregowych w Radomiu oraz międzynarodowe inwestycje jak na przykład budowa min. 12 domów w stanie surowym zamkniętym w Niemczech.
We wrześniu szczyt popytu na opał i paliwa
Wśród najpopularniejszych kategorii w 2013 roku w Oferteo.pl znalazły się opał i paliwa (co dziesiąte zapytanie składane w serwisie). Użytkownicy zamawiali między innymi ekogroszek, węgiel kamienny do ogrzewania swoich domów, ale również drewno do kominka czy olej napędowy. Z analizy zapytań ofertowych wynika, że najwięcej zakupów opału dokonuje się we wrześniu.
Jak zauważa Karol Grygiel, członek zarządu Oferteo.pl, „obserwowany w serwisie wzrost liczby zapytań ofertowych związanych z budową domu lub zapotrzebowaniem na materiały budowlane świadczy o poszukiwaniu oszczędności oraz nowych kanałów dotarcia do dobrych i rzetelnych firm budowlanych. Konsumenci nie polegają już tylko na tradycyjnych formach, ale coraz częściej sięgają do zasobów i narzędzi dostępnych w Internecie”.