Narady firmowe w amfiteatrze
Przeprowadzka do nowego biura wiąże się najczęściej również ze zmianą stylu pracy w firmie
Dla firmy doradztwa personalnego People, która została nowym najemcą warszawskiego kompleksu Gdański Business Center, wybór nowego biura oznacza nie tylko zmianę adresu siedziby, ale także wprowadzenie w firmie nowej kultury pracy. Firma doradztwa personalnego zajmie w budynku GBC powierzchnię ponad 650 mkw. W nowym biurze firma People planuje wprowadzić innowacyjne rozwiązania, które służyć będą adaptacji nowego stylu pracy, ściśle związanego ze specyfiką branży HR, w której działa.
Miejsce z dobrą energią
Jak zaznacza Lucyna Pleśniar, Prezes Zarządu firmy doradztwa personalnego People, zmiana biura to coś więcej, niż tylko nowa lokalizacja i większa powierzchnia. – To przede wszystkim nowe podejście do pracy, w którym przemyślane wykorzystanie przestrzeni będzie wspierać różne rodzaje aktywności i indywidualny styl pracy naszych pracowników. Wybraliśmy GBC, gdyż jest to przestrzeń z duszą, zaaranżowana z myślą o ludziach, ich komforcie i dobrym samopoczuciu. Chcemy pracować w miejscu z dobrą energią – deklaruje Lucyna Pleśniar.
Prezes People podkreśla, że wysoka jakość usług oraz przyjazna atmosfera pracy to cechy, z którymi od dawna kojarzona jest marka – Jeśli chcemy tworzyć unikalną wartość, zarówno dla klientów, jak i zespołu pracowników, środowisko w którym przebywamy powinno dodawać energii i wpierać kreatywność zespołu. Chcę, aby nasze nowe biuro było naprawdę wyjątkowe, aby pracownicy z przyjemnością w nim przebywali i znajdowali źródło inspiracji do działania. Większość ludzi chce się rozwijać i wykorzystywać cały swój potencjał nie tylko z powodu wynagrodzenia, ale dlatego że wierzą w to co robią i czują się na swoim miejscu. – przyznaje Lucyna Pleśniar.
Balans miedzy pracą i relaksem w biurze
Biuro firmy People zaprojektowane jest w myśl koncepcji Activity Based Workplace. Podstawowym założeniem aranżacji przestrzeni jest połączenie dwóch obszarów: strefy kandydata z układem licznych salek konferencyjnych i części przeznaczonej do pracy zespołu w układzie mieszanym, w którym dominował będzie open space. W jego obrębie na szczególną uwagę zasługuje strefa chill out’u z kulą dyskotekową, połączona z jadalnią i kuchnią, a także amfiteatr przeznaczony do oficjalnych prezentacji oraz wewnętrznych zebrań i spotkań pracowników. Części te zostały celowo zlokalizowane obok siebie, po to by stworzyć miejsce do organizowania eventów zarówno dla kontrahentów, jak i nieformalnych spotkań wewnętrznych.
Bartłomiej Zagrodnik, prezes zarządu Walter Herz przyznaje że proces poszukiwania biura dla firmy People poprzedziła szczegółowa analiza potrzeb klienta, która pozwoliła ocenić rzeczywiste zapotrzebowanie na powierzchnię. – Zaprojektowanie przestrzeni dopasowanej do określonego stylu pracy i kultury firmy wymaga uwzględnienia wielu aspektów związanych m.in. ze sposobem współpracy poszczególnych zespołów i działów, rodzajem wykorzystywanych w firmie technologii, czy formą obiegu informacji. Ważne jest zdefiniowanie różnych aspektów działalności firmy oraz priorytetów, jeśli chodzi o funkcjonalność powierzchni. Dopiero wówczas można nakreślić projekt aranżacji biura, a tym samym wyznaczyć jego kształt i wielkość – tłumaczy Bartłomiej Zagrodnik.
Prezes Walter Herz zauważa, że w przypadku coraz większej liczby firm za zmianą biura kryje się również chęć wprowadzenia nowego sposobu działania firmy. – Dlatego służymy naszym klientom pomocą i kompleksowym doradztwem w zakresie work place solution, podobnie jak to miało miejsce podczas współpracy z firmą People. Niezbędna jest wtedy dogłębna analiza transformacji stylu pracy w firmie, która poszukuje powierzchni, by móc zaproponować najlepsze rozwiązanie – przyznaje Bartłomiej Zagrodnik.
Przestrzeń biurowa, a wyniki firmy
Eksperci podkreślają, że odpowiednio zaaranżowane biuro, dopasowane do profilu firmy staje się narzędziem, które ma wymierny wpływ na jej wyniki. Coraz więcej firm zdaje sobie z tego sprawę i różnicuje przestrzeń biurową, tworząc w niej odmienne od siebie strefy, by zapewnić pracownikom maksymalną wygodę i sprawić aby zastosowane rozwiązania sprzyjały rozwojowi kreatywności oraz integracji zespołów.
W przestrzeni przyjaznej ludziom, wnętrzu przyjmującym funkcję środowiska domowego, gdzie jest wiele miejsc przeznaczonych do swobodnej komunikacji, transfer informacji jest szybszy. A to właśnie w czasie nieformalnych rozmów umacniają się relacje i powstają najciekawsze pomysły. Atmosfera panująca w biurze przekłada się, nie tylko na efektywność współpracy i zaangażowanie pracowników, ale także rzutuje na stopień przywiązania do firmy.
Biurowiec z wygodami
Poza jakością samego biura, ważne są także udogodnienia i zaplecze, jakie oferuje budynek oraz jego najbliższe otoczenie. Dla osób pracujących na terenie kompleksu, spędzających w pracy dużo czasu istotne jest by podstawowe usługi były osiągalne na miejscu.
– Dostępność różnego rodzaju usług tworzy wartość dodaną obiektu biurowego. Placówki handlowo-usługowe, przedszkole, kawiarnie i restauracje, czy klub fitness w obrębie budynku są udogodnieniami bardzo pożądanymi przez najemców oraz pracowników firm. To duże ułatwienie, bo wiele bieżących spraw można załatwić w miejscu pracy lub w najbliższym sąsiedztwie biura – podkreśla Grzegorz Strutyński, dyrektor handlowy i członek Zarządu HB Reavis Poland. – W realizowanych przez nas obiektach staramy się dostarczyć serwis i usługi najwyższej jakości. Cieszy nas, że kolejni najemcy doceniają nasze starania, co znajduje odzwierciedlenie w tempie procesu komercjalizacji naszych inwestycji – przyznaje.
Gdański Business Center to jeden z najlepiej skomunikowanych projektów biurowych w Warszawie. Kompleks usytuowany jest przy stacji metra Dworzec Gdański oraz w okolicy licznych przystanków autobusowych i tramwajowych. W skład kompleksu GBC docelowo wejdą cztery biurowce klasy A o łącznej powierzchni blisko 100 tys. mkw. Przy projektowaniu tej nowoczesnej inwestycji nacisk położono na kreowanie przyjaznej przestrzeni miejskiej, która będzie zapewniała komfort przyszłym pracownikom, ale także służyła wszystkim okolicznym mieszkańcom. Wokół budynków zaprojektowano ogólnodostępną przestrzeń rekreacyjną, na której terenie znajdują się kawiarnie oraz restauracje z ogródkami letnimi, a sam kompleks został wyposażony m.in. w stację ładowania samochodów elektrycznych, stojaki na rowery i szatnie z prysznicami dla rowerzystów.
Autor: Walter Herz