Marketingowe trendy rynku nieruchomości na 2017

Marketingowe trendy rynku nieruchomości na 2017
Możliwość komentowania Marketingowe trendy rynku nieruchomości na 2017 została wyłączona, 24/03/2017, przez␣, w␣ceny, Headline, marketing nieruchomości, nieruchomości, raporty

Dlaczego zawracam Ci głowę pisząc o trendach rynku nieruchomości na 2017? Co taka informacja zmienia w Twoim życiu? Znakomita większość czytelników kliknie w ten artykuł, zeskanuje treść a potem wróci do przeglądania Facebooka i szarej codzienności. Mam nadzieję, że w Twoim przypadku będzie inaczej!

Marketingowe trendy rynku nieruchomości na 2017

Co nas czeka w tym roku? Na pewno nie będzie to rok mobile. Który to byłby już z rzędu? Siódmy, ósmy? Personalizacja komunikacji i automatyzacja, to również jeszcze nie czas na naszą branżę. Na wirtualną rzeczywistość także za wcześnie. Podobnie jak na inne narzędzia marketingu jak content czy branding. A więc na co się przygotować?

1. Wizerunek marki jako pracodawcy

Coraz odważniejsze próby zaistnienia marek biur nieruchomości na facebook’u oraz duże zainteresowanie pracą w naszej branży powoduje, że potrzeba komunikacji do pracowników przybierze na sile. Szczególnie, że na rynek wchodzą przedstawiciele pokolenia Y i Z, którzy decyzje o własnym zaangażowaniu się w pracę weryfikują z tym co w google  piszczy. Co więc powinieneś zrobić?

  • zacznij skupiać się na tym, aby Twoi pracownicy odnosili sukcesy w sprzedaży i komunikuj to,
  • do własnej komunikacji marki np. na facebook’u włącz elementy prezentowania Twojego zespołu, biura, środowiska pracy,
  • atrakcyjnie wyeksponuj na własnej stronie miejsce, gdzie zachęcasz do współpracy z Tobą,
  • tworząc ogłoszenie o pracę pamiętaj o tym, co jest ważne dla pokolenia Y,
  • monitoruj frazy związane z Twoją marką (przykładowa nazwa biura: daszek nieruchomości) i reaguj zarówno na pozytywne, jak i na negatywne wzmianki. Obojętnie czy dotyczą one oceny Twojego biura przez klienta indywidualnego czy pracownika.

2. Prawdziwa wyłączność 

Umowy na wyłączność wyjdą z sal szkoleniowych czy warsztatowych i zaczną być realnie obecne na rynku. Do tej pory dość dużo mówiło się o konieczności pracy na umowach na wyłączność, lecz niewiele o tym, JAK to robić. Żywię nadzieję, że będzie to rok, w którym w końcu o  wyłączności zaczną mówić praktycy. Ludzie, którzy potrafią podpisywać umowy na wyłączność z tzw. zimnych telefonów na nie z rekomendacji. Praktycy, za którymi stoją liczby odzwierciedlające skuteczność, a nie sam marketing-owiec.

3. Testowanie form marketingu

Ten rok będzie czasem testowania przez pośredników różnego rodzaju form marketingu. Od video począwszy, przez social media na personal brandingu kończąc. Wzrastająca rola YouTube a także livestreamingu, będzie dla niektórych z nas okazją spróbowania własnych sił w branży. Reklama w mediach społecznościowych, próba rozwikłania „o co tu chodzi” i wykorzystania narzędzi reklamowych w swoim biznesie przybierze na sile. Dbanie o markę własną, szczególnie w kontekście osobistej marki pracodawcy również zacznie odgrywać większą rolę.

Na zakończenie pobożne życzenie. Mam przeczucie, że w tym roku pojawi się trochę „krzyku” w naszej branży. Że będzie on czasem prób zaistnienia pomysłów, idei, systemów, brandów i osób szukających sposobu na lepsze własne jutro. Niekoniecznie – mówiąc krótko – znających się na rzeczy. Żywię nadzieję, że będzie to rok weryfikacji wiedzy i kompetencji marek osobistych w naszej branży.

Omnie Łukasz Kruszewski

Staram się zmieniać wizerunek pośrednika nieruchomości inspirując innych do rozwoju swojej marki. Osobistej i firmowej. Wzbogacać wiedzę pośredników na temat marketingu nieruchomości i zmieniać standardy myślenia o rynku zbliżając go tak, jak to tylko możliwe, do „zwykłych” ludzi. Postanowiłem pisać o tak niewdzięcznym temacie jakim są nieruchomości, ponieważ wbrew pozorom jest bardzo uroczy. Staram się widzieć w nieruchomościach coś więcej niż suchą architekturę. Dostrzegać styl życia, emocje, doświadczenia. Filozofia i marketing wzbogaciły moją wiedzę o nieruchomościach. Dzięki temu mogę trochę inaczej patrzeć na rynek i przeprowadzać rewolucje choćby na własnym podwórku.