Marketingowe trendy rynku nieruchomości na 2017
Dlaczego zawracam Ci głowę pisząc o trendach rynku nieruchomości na 2017? Co taka informacja zmienia w Twoim życiu? Znakomita większość czytelników kliknie w ten artykuł, zeskanuje treść a potem wróci do przeglądania Facebooka i szarej codzienności. Mam nadzieję, że w Twoim przypadku będzie inaczej!
Marketingowe trendy rynku nieruchomości na 2017
Co nas czeka w tym roku? Na pewno nie będzie to rok mobile. Który to byłby już z rzędu? Siódmy, ósmy? Personalizacja komunikacji i automatyzacja, to również jeszcze nie czas na naszą branżę. Na wirtualną rzeczywistość także za wcześnie. Podobnie jak na inne narzędzia marketingu jak content czy branding. A więc na co się przygotować?
1. Wizerunek marki jako pracodawcy
Coraz odważniejsze próby zaistnienia marek biur nieruchomości na facebook’u oraz duże zainteresowanie pracą w naszej branży powoduje, że potrzeba komunikacji do pracowników przybierze na sile. Szczególnie, że na rynek wchodzą przedstawiciele pokolenia Y i Z, którzy decyzje o własnym zaangażowaniu się w pracę weryfikują z tym co w google piszczy. Co więc powinieneś zrobić?
- zacznij skupiać się na tym, aby Twoi pracownicy odnosili sukcesy w sprzedaży i komunikuj to,
- do własnej komunikacji marki np. na facebook’u włącz elementy prezentowania Twojego zespołu, biura, środowiska pracy,
- atrakcyjnie wyeksponuj na własnej stronie miejsce, gdzie zachęcasz do współpracy z Tobą,
- tworząc ogłoszenie o pracę pamiętaj o tym, co jest ważne dla pokolenia Y,
- monitoruj frazy związane z Twoją marką (przykładowa nazwa biura: daszek nieruchomości) i reaguj zarówno na pozytywne, jak i na negatywne wzmianki. Obojętnie czy dotyczą one oceny Twojego biura przez klienta indywidualnego czy pracownika.
2. Prawdziwa wyłączność
Umowy na wyłączność wyjdą z sal szkoleniowych czy warsztatowych i zaczną być realnie obecne na rynku. Do tej pory dość dużo mówiło się o konieczności pracy na umowach na wyłączność, lecz niewiele o tym, JAK to robić. Żywię nadzieję, że będzie to rok, w którym w końcu o wyłączności zaczną mówić praktycy. Ludzie, którzy potrafią podpisywać umowy na wyłączność z tzw. zimnych telefonów na nie z rekomendacji. Praktycy, za którymi stoją liczby odzwierciedlające skuteczność, a nie sam marketing-owiec.
3. Testowanie form marketingu
Ten rok będzie czasem testowania przez pośredników różnego rodzaju form marketingu. Od video począwszy, przez social media na personal brandingu kończąc. Wzrastająca rola YouTube a także livestreamingu, będzie dla niektórych z nas okazją spróbowania własnych sił w branży. Reklama w mediach społecznościowych, próba rozwikłania „o co tu chodzi” i wykorzystania narzędzi reklamowych w swoim biznesie przybierze na sile. Dbanie o markę własną, szczególnie w kontekście osobistej marki pracodawcy również zacznie odgrywać większą rolę.
Na zakończenie pobożne życzenie. Mam przeczucie, że w tym roku pojawi się trochę „krzyku” w naszej branży. Że będzie on czasem prób zaistnienia pomysłów, idei, systemów, brandów i osób szukających sposobu na lepsze własne jutro. Niekoniecznie – mówiąc krótko – znających się na rzeczy. Żywię nadzieję, że będzie to rok weryfikacji wiedzy i kompetencji marek osobistych w naszej branży.