Małe nasycenie powierzchnią handlową w Łodzi
Colliers International opublikowało raport „Centra handlowe w Łodzi I poł. 2014 r.”. Nasycenie handlowe w mieście wynosi aktualnie 510 mkw. na 1 tys. mieszkańców. Plasuje to Łódź na szarym końcu listy polskich aglomeracji.
Miasto może się jednak pochwalić niskim współczynnikiem pustostanów, który wynosi tylko 1,7 proc. Jak przyznaje Katarzyna Michnikowska z Colliers International: – 97 proc. powierzchni handlowej w Łodzi dostarczają tradycyjne centra handlowe. To tu zlokalizowane są aż dwa z listy największych centrów w Polsce – Manufaktura i Port Łódź. W mieście dominują obiekty duże i bardzo duże, które łącznie stanowią aż 75 proc. zasobów.
Pierwszym dużym centrum handlowym w Łodzi była Galeria Łódzka. Do użytku została oddana w 2002 r.
Sprawdź aktualne ceny najmu powierzchni handlowych
Źródło: www.propertynews.pl
Photo by Arewicz (CC-BY)