Lokomotywy w barwach Euro na Dworcu Stadion

Lokomotywy w barwach Euro na Dworcu Stadion
Możliwość komentowania Lokomotywy w barwach Euro na Dworcu Stadion została wyłączona, 21/05/2012, przez␣, w␣dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, PKP, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, regiony, śląskie, świętokrzyskie, warminsko-mazurskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie

Siedem lokomotyw PKP Intercity uroczyście zaprezentowało się podczas przejazdu mostem średnicowym w Warszawie. Specjalnie oznakowane maszyny, w barwach Euro 2012, mieszkańcy Warszawy oglądali również na nowej stacji Warszawa Stadion.

Niedaleko Stadionu Narodowego, na moście średnicowym, zaprezentowały się lokomotywy w barwach Polski, Ukrainy, Grecji, Czech, Rosji, Stadionu Narodowego i Wrocławskiego. Ci, którzy przyszli oglądać to niecodzienne wydarzenie mogli zostawić swój podpis na lokomotywie „Polska”.

PKP Intercity z okazji odbywającego się finału Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej zmieniło wygląd 20 lokomotyw. Szesnaście z nich ma narodowe barwy drużyn piłkarskich Euro 2012, a cztery jeździ z wizerunkami polskich stadionów, na których rozgrywane będą mecze w Polsce. Lokomotywy Euro 2012 będą kursować po torach do listopada 2012 roku. Każda z nich pokona w tym czasie blisko 120 tysięcy kilometrów, a wszystkie razem 2,5 mln kilometrów. Każdy kraj uczestniczący w finałowym turnieju i polskie stadiony Euro mają „swoją” lokomotywę. Przewodnie hasło projektu, przetłumaczone na języki uczestników i wymalowane na lokomotywach Euro 2012 brzmi: „Kolej porusza kibiców”.

Od 10 maja do 8 czerwca, na stronie www.intercity.pl podróżni sami mogą wybrać najładniejszą lokomotywę spośród 20 kursujących. Ta z największą liczbą głosów będzie jako jedyna jeździć w barwach Euro 2012 do czerwca 2013 roku, czyli do rocznicy piłkarskich mistrzostw.

Doskonałym miejscem do podziwiania lokomotyw była stacja Warszawa Stadion. Niedawno zakończyła się jej gruntowna przebudowa. Obiekt wyposażono w nowe wiaty zakrywające w całości perony. Biało – czerwona kolorystyka i mała architektura przystanku współgrają z elewacją Stadionu Narodowego. Zmodernizowano również przejście podziemne, z którego na peron można dostać się schodami ruchomymi oraz windami. Na peronach pojawiły się nowe wyświetlacze z informacjami dla pasażerów, również w języku angielskim. Dla zwiększenia bezpieczeństwa na przystanku zainstalowano monitoring. Koszt przebudowy stacji Warszawa Stadion to 64 mln złotych.

Podróżni mogą już także korzystać z pieczołowicie wyremontowanego budynku dworca Warszawa Stadion. W niczym nie przypomina on obiektu, który stał w tym miejscu jeszcze rok temu. Kształt bryły nie uległ zmianie, natomiast elewacja została gruntownie odnowiona. Hall dworca jest przestronny i nowoczesny. Znajdują się tu kasy i toaleta. Wyremontowano i uporządkowano plac przed dworcem. Obiekt stał się bardziej funkcjonalny i przyjazny dla pasażerów. Wyposażono go w nowoczesny system informacji oraz monitoring. Koszt prac wyniósł ok. 5 mln zł.

Stacja i dworzec Warszawa Stadion będą jednymi z kluczowych obiektów w stolicy podczas Mistrzostw Euro 2012. To tu właśnie będą wysiadali kibice, którzy dojadą na Stadion Narodowy pociągami podmiejskimi z centrum miasta lub z dworców: Warszawa Wschodnia i Warszawa Zachodnia. Jeszcze przed rozpoczęciem Mistrzostw na warszawiaków czekają tu kolejne atrakcje.

Omnie Justyna Kostrzewska

Specjalista ds. PR i marketingu w firmie Szybko.pl Sp. z o.o. od czerwca 2009 r. do lipca 2012 r. Jeden z redaktorów serwisu abcNieruchomości.pl. Absolwentka filologii rosyjskiej i etnologii na Uniwersytecie Warszawskim oraz Podyplomowego Studium Public Relations.