Lokalizacja lokalu kluczem do sukcesu placówki usługowej

Lokalizacja lokalu kluczem do sukcesu placówki usługowej
Możliwość komentowania Lokalizacja lokalu kluczem do sukcesu placówki usługowej została wyłączona, 20/01/2012, przez␣, w␣komercyjne, miasta, nieruchomości, porady, wynajem

Wybór lokalu usługowego powinien być podyktowany wymogami wynikającymi ze specyfiki prowadzonej działalności. Należy jednak pamiętać, że ważnym czynnikiem, który w sposób znaczący może wpłynąć na zyskowność przedsięwzięcia biznesowego jest lokalizacja placówki.

W przypadku działalności opartej na osobistej obsłudze klienta w placówce, lokal powinna charakteryzować dobra dostępność komunikacyjna. Istotna w tym wypadku będzie dobrze rozwinięta infrastruktura drogowa okolicy oraz bliskość przystanków komunikacji miejskiej. Bardzo ważna jest również dostępność odpowiedniej ilości miejsc parkingowych w pobliżu lokalu. Zbyt długie poszukiwanie przez klienta miejsca do zaparkowania może go ostatecznie zniechęcić do skorzystania z usług firmy.

Efekty działalności usługowej bardzo często zależą od pozyskania odpowiedniej ilości klientów „z ulicy”. W tym wypadku dużego znaczenia nabiera odpowiednia ekspozycja lokalu. – W naszej ofercie posiadamy lokale do wynajęcia, które zapewnią dobrą widoczność placówki usługowej. Są to lokale z dużymi witrynami w centrum miasta, położone przy głównych ciągu komunikacyjnym. – mówi Maciej Trela, Dyrektor krakowskiego oddziału PÓŁNOC Nieruchomości. – Ceny najmu najatrakcyjniejszych powierzchni są jednak dosyć wysokie, jak na możliwości niewielkich przedsiębiorstw. W takim wypadku warto poszukać „złotego środka” i rozejrzeć się za atrakcyjnym lokalem poza ścisłym centrum, na przykład na terenie dużego osiedla mieszkaniowego. Nasi doradcy służą pomocą przedsiębiorcom poszukującym lokalu w wyborze najkorzystniejszego rozwiązania. Często okazuje się, że wyjście poza centrum miasta i ulokowanie placówki na nowym osiedlu mieszkaniowym jest bardzo opłacalne, ponieważ w pobliżu nie ma jeszcze konkurencji. – dodaje Maciej Trela.

Poszukiwanie optymalnego lokalu pod działalność usługową jest więc de facto poszukiwaniem kompromisu pomiędzy jego lokalizacją, powierzchnią i standardem, a kosztami. Wszystkie cztery czynniki należy traktować, jako równie istotne. Powierzchnia i standard lokalu powinny gwarantować odpowiedni komfort pracownikom i klientom placówki. Ponadto, ważne jest, aby dokładnie sprawdzić warunki dostosowania lokalu do potrzeb prowadzonej działalności oraz możliwość zamontowania szyldu lub reklamy zewnętrznej na fasadzie budynku. Warto dołożyć starań, aby miejsce, w którym prowadzimy działalność było jednym z elementów, który przełoży się na sukces firmy.

Wojciech Porębski
Dział analiz PÓŁNOC Nieruchomości S.A.
[email protected]

Omnie Andrzej Jakliński

Dyrektor ds. rozwoju sieci i marketingu Od 20 lat związany ze sprzedażą usług i pracą z ludźmi. Podczas swojej pracy zawodowej przeszedł wszystkie szczeble kariery od sprzedawcy do managera. W przeszłości związany z takimi firmami jak Mix Electronics, ING Usługi Finansowe, TU Warta S.A. W PÓŁNOC Nieruchomości do jego obowiązków należy zarządzanie działem rozwoju sieci i marketingu, administracja i rozwój sieci franczyzowej, promocja i reprezentacja marki. Buduje sieć biur nieruchomości w oparciu o partnerskie relacje i wysokie standardy działania. Zawodowo specjalizuje się w negocjacjach handlowych oraz zarządzaniu zespołami sprzedażowymi. Jako kierunek rozwoju branży nieruchomości wskazuje na konsolidacje rynku. Prywatnie jest wielkim entuzjastą nowych technologii i praktycznych ich zastosowań. Wolny czas spędza z rodziną i uprawiając gry zespołowe.