Kampania „Komorowice” nagrodzona w konkursie Golden Arrow 2016
Jak sprzedać wszystkie domy na etapie „dziury w ziemi” w ciągu 6 miesięcy od uruchomienia inwestycji? Z takim pytaniem zmierzyli się marketerzy z agencji digitalowej adCookie, którzy do promocji domów szeregowych wykorzystali najnowsze narzędzia marketingu online, łącząc je z technologią wirtualnej rzeczywistości. Ten unikalny duet nie mógł się zakończyć inaczej, jak tylko przynieść ponadprzeciętne rezultaty.
Wstęp
Klientem agencji adCookie był deweloper z Wrocławia – Domar Development, wraz z nową inwestycją domów szeregowych „Komorowice III”. Nieruchomości, zlokalizowane w podwrocławskich Karwianach, były objęte programem Mieszkanie dla Młodych. W I etapie oferowane domy zajmowały działki od 170 do 371 m2. Kampania reklamowa, w której wykorzystano najnowsze rozwiązania marketingowe, zrealizowana przez adCookie, przyniosła ponadprzeciętne efekty – wszystkie domy I etapu inwestycji zostały sprzedane w ciągu 6 miesięcy od startu działań reklamowych.
Opis założeń /Cele
Głównym celem kampanii była jak najszybsza sprzedaż nieruchomości Domar Development, już od pierwszych tygodni sprzedaży inwestycji, jeszcze na etapie tzw. „dziury w ziemi”. Kampania o zasięgu lokalnym (Dolny Śląsk) miała trafić do wąskiej Grupy Docelowej, zainteresowanej zakupem domu. Krótki czas i ograniczony budżet mediowy stanowił dodatkowe wyzwanie. Agencja adCookie zaproponowała strategię mediową, która zakładała rezygnację z tradycyjnych kanałów reklamy offline, jakie często stosują deweloperzy (outdoor, radio, prasa, tv) i skupienie się na działaniach digital, nowych technologiach i Virtual Reality.
Działania marketingowe opierały się na czterech głównych założeniach:
- unikalnej strategii przedsprzedaży,
- rezygnacji z tradycyjnych kanałów marketingowych (outdoor, radio, prasa, tv)
- wykorzystaniu kompleksowej kampanii digital i nowych form reklamy m.in: – AdWords – RTB- audience targeting – e-mail marketing – portale nieruchomościowe – Facebook – YouTube,
- przeniesieniu odbiorców w innym wymiar rzeczywistości (dzięki VR i video 360).
Etap przedsprzedaży, który został wsparty intensywną 6 tygodniową kampanią online, miał na celu pozyskanie dużej liczby wartościowych leadów, czyli kontaktów do osób zainteresowanych zakupem domu. Komunikacja została dostosowana do określonych odbiorców i okresu przedsprzedaży, a następnie po jej zakończeniu została zmodyfikowana i dostosowana do nowych celi kampanii, kontynuacji dialogu z osobami, które interesowały się ofertą dewelopera.
Realizacja
Dostępna od niedawna kompleksowość oferowanych narzędzi, umożliwiła zespołowi adCookie stworzenie pierwszej w swoim rodzaju kampanii na polskim rynku, w pełni wykorzystującej potencjał VR i video 360. Połączenie z działaniami digital, nowymi formami reklamy, pozwoliło wygenerować duże zainteresowanie inwestycją, już od samego startu kampanii.
Video case study https://www.youtube.com/watch?v=D4QAlDgAexQ&feature=youtu.be
Efekty
Efekty, które przyniosła kampania, znacznie przerosły oczekiwania Domar Development i rezultaty jego wcześniejszych działań marketingowych.
Konkretne efekty:
- sprzedaż wszystkich domów I etapu inwestycji (6 miesięcy), w tym ponad połowę już po 2 miesiącach od uruchomienia kampanii,
- zmniejszenie kosztów reklamy (koszt pozyskania wizyty) o 74% w porównaniu do poprzednich kampanii dewelopera,
- ponad 20-krotne ROI,
- ponad 180 wartościowych kontaktów,
- przyspieszenie budowy kolejnych etapów osiedla i wykorzystanie potencjału dużego zainteresowania nabywców w pierwszym okresie.
Powyższe case study udowadnia, że warto wychodzić poza utarte schematy i sięgać po nowoczesne formy reklamy.