Kampania „Komorowice” nagrodzona w konkursie Golden Arrow 2016

Kampania „Komorowice” nagrodzona w konkursie Golden Arrow 2016
Możliwość komentowania Kampania „Komorowice” nagrodzona w konkursie Golden Arrow 2016 została wyłączona, 16/01/2017, przez␣, w␣architektura i design, marketing nieruchomości

Jak sprzedać wszystkie domy na etapie „dziury w ziemi” w ciągu 6 miesięcy od uruchomienia inwestycji? Z takim pytaniem zmierzyli się marketerzy z agencji digitalowej adCookie, którzy do promocji domów szeregowych wykorzystali najnowsze narzędzia marketingu online, łącząc je z technologią wirtualnej rzeczywistości. Ten unikalny duet nie mógł się zakończyć inaczej, jak tylko przynieść ponadprzeciętne rezultaty.

Wstęp

Klientem agencji adCookie był deweloper z Wrocławia – Domar Development, wraz z nową inwestycją  domów szeregowych „Komorowice III”. Nieruchomości, zlokalizowane w podwrocławskich Karwianach,  były objęte programem Mieszkanie dla Młodych. W I etapie oferowane domy zajmowały działki od 170 do 371 m2. Kampania reklamowa, w której wykorzystano najnowsze rozwiązania marketingowe, zrealizowana przez adCookie, przyniosła ponadprzeciętne efekty – wszystkie domy I etapu inwestycji zostały sprzedane w ciągu 6 miesięcy od startu działań reklamowych.

Opis założeń /Cele

Głównym celem kampanii była jak najszybsza sprzedaż nieruchomości Domar Development, już od pierwszych tygodni sprzedaży inwestycji, jeszcze na etapie tzw. „dziury w ziemi”. Kampania o zasięgu lokalnym (Dolny Śląsk) miała trafić do wąskiej Grupy Docelowej, zainteresowanej zakupem domu. Krótki czas i ograniczony budżet mediowy stanowił dodatkowe wyzwanie. Agencja adCookie zaproponowała strategię mediową, która zakładała rezygnację z tradycyjnych kanałów reklamy offline, jakie często stosują deweloperzy (outdoor, radio, prasa, tv) i skupienie się na działaniach digital, nowych technologiach i Virtual Reality.

Działania marketingowe opierały się na czterech głównych założeniach:

  1. unikalnej strategii przedsprzedaży,
  2. rezygnacji z tradycyjnych kanałów marketingowych  (outdoor, radio, prasa, tv)
  3. wykorzystaniu kompleksowej  kampanii digital i nowych form reklamy m.in: – AdWords – RTB- audience targeting – e-mail marketing – portale nieruchomościowe – Facebook – YouTube,
  4. przeniesieniu odbiorców w innym wymiar rzeczywistości (dzięki VR i video 360).

 

Etap przedsprzedaży, który został wsparty intensywną 6 tygodniową kampanią online, miał na celu pozyskanie dużej liczby wartościowych leadów, czyli kontaktów do osób zainteresowanych zakupem domu. Komunikacja została dostosowana do określonych odbiorców i okresu przedsprzedaży, a następnie po jej zakończeniu została zmodyfikowana i dostosowana do nowych celi kampanii, kontynuacji dialogu z osobami, które interesowały się ofertą dewelopera.

 

Realizacja

Dostępna od niedawna kompleksowość oferowanych narzędzi, umożliwiła zespołowi adCookie stworzenie pierwszej w swoim rodzaju kampanii na polskim rynku, w pełni wykorzystującej potencjał VR i video 360. Połączenie z działaniami digital, nowymi formami reklamy, pozwoliło wygenerować duże zainteresowanie inwestycją, już od samego startu kampanii.
Video case study https://www.youtube.com/watch?v=D4QAlDgAexQ&feature=youtu.be

 

 

Efekty

Efekty, które przyniosła kampania, znacznie przerosły oczekiwania Domar Development i rezultaty jego wcześniejszych działań marketingowych.

Konkretne efekty:

  • sprzedaż wszystkich domów I etapu inwestycji (6 miesięcy), w tym ponad połowę już po 2 miesiącach od uruchomienia kampanii,
  • zmniejszenie kosztów reklamy (koszt pozyskania wizyty) o 74% w porównaniu do poprzednich kampanii dewelopera,
  • ponad 20-krotne ROI,
  • ponad 180 wartościowych kontaktów,
  • przyspieszenie budowy kolejnych etapów osiedla i wykorzystanie potencjału dużego zainteresowania nabywców w pierwszym okresie.

Powyższe case study udowadnia, że warto wychodzić poza utarte schematy i sięgać po nowoczesne formy reklamy.

Omnie Anna Prorok

Współpracuje z portalem szybko.pl od 2012 jako ekspert w dziedzinie Nieruchomości na codzień . Zajmuje się redakcją newsów działów Polska, Regiony i Świat. W 2014 uczestniczyła w Targach Mieszkań i Domów organizowanych przez Nowy Adres jako prowadząca seminarium pt. Mieszkanie dla Młodych w Warszawie, Gdańsku i Poznaniu.