Jak projektować mieszkania w internecie?
Aktualnie najszybciej rozwijają się firmy z sektora e-commerce. Konkurencja jest olbrzymia i
wymusza wprowadzanie innowacji. Każdy portal, który chce zaistnieć na rynku i przetrwać musi się
wyróżniać podejściem nie tylko procesowym ale także innowacjami produktowymi, organizacyjnymi
i marketingowymi. Firmy szukają niestandardowych pomysłów, które wymuszają obniżanie kosztów
operacyjnych, zmiany podejścia do relacji z biznesie oraz nowoczesne zarządzanie sytuacyjne.
DekorProjekt.pl oparł budowę swojego produktu na próbie pogodzenia ważnych i niezaspokojonych
dotąd potrzeb klientów i projektantów wnętrz, budując spójny model biznesowy.
Innowacja produktowa
W tradycyjnym podejściu do projektowania zaczyna się od wizji, którą projektant przenosi na
konkretne wnętrze. Czasem inspiracją jest jakiś wzór, zdjęcie z istniejącego już projektu, na bazie
którego tworzy się nowy, inny projekt. Efekt takiej pracy zależy od wielu czynników, jak: dobre
poznanie oczekiwań klienta, umiejętne przeprowadzenie wywiadu, etc. Bywa więc, że po 3
miesiącach wspólnej pracy nad projektem i dużego nakładu czasu – efekt nie jest zadowalający dla
klienta. DekorProjekt.pl odwraca ten model – my efekt końcowy dajemy już na początku, bo klient
kupuje konkretne rozwiązania. Klienci od razu widzą efekt końcowy, projektu, na który się decydują.
Projektantom natomiast dajemy organizacje sprzedaży oraz możliwość prawdziwego realizowania
się w pracy twórczej. Każdy projektant może przygotować aranżację zgodną ze swoją estetyką i
wyobraźnią, a my szukamy dla niego klienta, który taki właśnie projekt zechce kupić i zrealizować
w swoich wnętrzach. Myślę, że może to spowodować rewolucję na rynku projektowania wnętrz na
miarę MP3 w muzyce. Być może ten nowy model sprawdzi się na tyle, że zarówno projektanci, jak i
klienci zaczną traktować go jako główny kanał sprzedaży projektów.
Innowacja organizacyjna
Aby zwiększyć szanse serwisu DekorProjekt.pl, jako stat-up’a postanowiłam przy niewielkim budżecie
zorganizować profesjonalny zespół. Kluczowym było zatrudnienie specjalistów z różnych branż –
informatyka, promocja, sprzedaż, etc. Było to możliwe angażując potrzebne osoby w odpowiednim
zakresie ich czasu pracy, więc zlecając im pracę. Dzięki temu firma nie ponosi kosztów organizacji
dużego biura, sprzętu oraz utrzymania etatów.
Innowacja marketingowa
Zdecydowaliśmy się zorganizować platformę komunikacji z klientami na portalu społecznościowym
Facebook. Dzięki takiej strategii chcemy zaangażować społeczność w budowanie jakości firmy.
Użytkownikom internetu, którzy żywo interesują się tematyką projektowania wnętrz, udostępniamy
łatwy dostęp do informacji na temat naszej oferty. Informacji na bieżąco uaktualnianych i widocznych
w miejscu, gdzie internauta już jest.
Dobrzy projektanci są rozchwytywani jak woda.