Współpraca na rynku nieruchomości

Współpraca na rynku nieruchomości
Możliwość komentowania Współpraca na rynku nieruchomości została wyłączona, 28/10/2015, przez␣, w␣architektura i design, ceny, Facebook, Headline, komercyjne, mieszkaniowe, nieruchomości

Podczas konferencji- „Przyszłość rynku nieruchomości w Polsce”, która odbyła się 20.10.2015 r. poruszono najważniejsze zagadnienia dotyczące rynku nieruchomości. Spotkanie zgromadziło wiele znanych osób z branży nieruchomości. Prelegentami konferencji byli, m.in. Krzysztof Szubert- BCC, Ryszard Słowiński- Prezes BGK Nieruchomości, Inż. Meged L. HABIB- Zastępca Dyrektora Zarządzającego Egy France, Grzegorz Dobrowolski- Wiceprezydent Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości.

Konferencja była odpowiedzią na pojawiające się pytania na temat kondycji rynku nieruchomości  w Polsce. Spotkanie zgromadziło liczne audytorium, co świadczyć może o potrzebie rozmowy na temat trendów na rynku nieruchomości oraz prognozach branży na najbliższe lata.

Wydarzenie odbyło się 20.10.2015 r. w Millenium Plaza – Golden Floor Sky oraz Level 27. Organizatorami spotkania była firma Flathunters.

Flathunters jest liderem innowacyjnych rozwiązań organizacji sprzedaży nowych mieszkań. Dostarcza zaawansowaną platformę sprzedaży nowych nieruchomości, doradza firmom deweloperskim, samodzielnie prowadzi sprzedaż nowych mieszkań a także udostępnia klientom indywidualnym najnowocześniejszy serwis ogłoszeniowy w branży nieruchomości deweloperskich. Posiada w swojej ofercie usługi doradztwa kredytowego ,wykończenia mieszkań „pod klucz” a także inne usługi związane z nabyciem nieruchomości

Stan obecny gospodarki cyfrowej

Konferencję zainaugurował Krzysztof Szubert – Minister ds. Cyfryzacji Gospodarczego Gabinetu Cieni BCC. Wyjaśnił istotę Gospodarczego Gabinetu Cieni dla całej gospodarki. Rząd gospodarczych fachowców powstał w 2012 roku, aby wspierać działania w obszarze gospodarki oraz najważniejszych resortów przedsiębiorczości. Krzysztof Szubert podkreślił znaczenie społeczeństwa cyfrowego. Polska osiągnęła wynik na poziomie 0,38, co pozwala jej na utrzymanie pozycji 23 na 28 państw członkowskich UE. Nadal jest to wynik poniżej średniej unijnej. Coraz więcej Polaków korzysta z Internetu – 63%, zwiększa się także liczba osób posiadające podstawowe umiejętności cyfrowe-46 %. Jednak musimy włożyć jeszcze wiele starań, aby wyniki były zgodne z normami europejskimi.

Rynek pierwotny „na górce”

Podczas wydarzenia nastąpiło także podsumowanie III kwartału 2015 roku na rynku pierwotnym
w Polsce. Katarzyna Kuniewicz – Dyrektor Działu Badań i Analiz w Reas porównała III kwartał 2005 roku z 2004 rokiem w obszarze miast: Warszawa, Kraków, Wrocław, Trójmiasto, Poznań, Łódź. Deweloperzy w 2015 roku wprowadzili do sprzedaży 16,1 tys. mieszkań – o 19 % więcej niż w kwartale 2014 roku. Także sprzedaż mieszkań w bieżącym roku osiągnęła lepsze wyniki – 27% wzrost w porównaniu z rokiem 2014. W kwartale III w 2015 roku na rynku nieruchomości było 51,6 tys. mieszkań, co daje o 8 pkt. procentowych lepszy wynik w porównaniu z rokiem ubiegłym. Co dobrze wróży rynkowi pierwotnemu, liczba mieszkań gotowych niesprzedanych 2015 roku wynosiła tylko 9,3 tys.

Innowacyjność i branding kluczem do sukcesu

Innowacyjność oraz nowe technologie decydują o wynikach sprzedaży na rynku nieruchomości. Sławomir Olejnik- Ekspert BCC ds. Innowacyjności podkreślił, iż działania w Internecie są normą i koniecznością. „Internet wyszedł z fazy wzrostu i jest w fazie przejmowania kolejnych obszarów działalności gospodarczej. Transformacja offline do online to już przeszłość. Internet wchodzi
w każdy obszar naszego działania” – mówił Sławomir Olejnik. Na rynku nieruchomości i nie tylko, rozpoznaje się nowy kierunek- „sharing economy”. Nowy trend w gospodarce, polegający na bezpośredniej wymianie dóbr i usług między konsumentami, którzy komunikują się przez specjalne serwisy internetowe.

Podczas konferencji zwrócono również uwagę na ważność wizerunki marki, także na rynku nieruchomości. Przedstawiciel firmy Brandglow – Marcin Gajos, podkreślił istotność brandingu w świadomości klientów. Branding to  technika marketingowa polegająca na kreowaniu
oraz utrwalaniu w umysłach konsumentów istnienia oraz pozytywnego wizerunku marki. Jest to sposób na wyróżnienie się i wskazanie drogi dla potencjalnego korzystającego z usług. Klient deweloperów czy agentów nieruchomości ma do wyboru wiele możliwości. Od tego kogo usługi wybierze, decyduje często marka. Budując markę należy pamiętać o wysokiej jakości świadczonych usług. Marka musi być spójna. Dlatego wszystkie elementy wizerunkowe powinny do siebie pasować. Należy zadbać o wygląd logo firmy, oferty, strony internetowej. Te elementy to wizytówka firmy.

Nowe technologie na rynku nieruchomości

Nowe technologie, jakie zostały zaprezentowane uczestnikom konferencji, mają usprawnić pracę agentów nieruchomości oraz developerów. Rafał Grabowski- współwłaściciel pracowni modelarskiej Rapid Creators, przedstawił mniej kosztowny sposób na wykonanie niezwykle szczegółowego modelu projektu makiet. Zaprezentował możliwość ich wydruku drukarką 3D prosto z pliku CAD.

Paweł Surgiel- właściciel zarządzający Bivrost VR Video Technologies, zaprezentował Virtual Reality. Nie trzeba przemieszczać się do innego miejsca i poświęcać dodatkowych godzin na dojazd, aby obejrzeć interesujący nas obiekt. Zmiany na rynku reklamy sprawiają, iż tradycyjne metody prezentacji obrazu na nośnikach TV oraz monitorach mogą odejść w zapomnienie. Prawdopodobne, iż niedługo zastąpi je wirtualna rzeczywistość.

Współpraca, szkolenia, podnoszenie efektywności

Podczas konferencji odbyły się również panele dyskusyjne. Poruszono w nich problematykę współpracy deweloperów z agencjami nieruchomości oraz podnoszenia efektywności wśród agentów nieruchomości. Głos w wystąpieniu zabrali przedstawiciele brokerów oraz deweloperów. Zabrano także stanowisko w sprawie zniesienia systemu licencyjnego. „Z punktu widzenia procesu rekrutacyjnego przestarzały system licencyjny nie ma znaczenia dla pracodawców oraz kandydatów rozpoczynających prace na rynku nieruchomości. Mimo to szkoda, że nie ma spójnego systemu umacniania pozycji zawodowej profesjonalnych pośredników w obrocie nieruchomościami czyli de facto organizacji która mogła by nazwać się ’głosem tej grupy zawodowej’. Organizacji która mogłaby zarówno budować nie ’standard’ ale wysoka jakość usług swoich członków”.- mówiła Joanna Iwanowska-Nielsen, współpracownik i konsultant nieruchomości w TARA HRC. Wyjaśniła również dlaczego tak niewiele młodych ludzi chce kształcić się na rynku nieruchomości i podnosić swoje kompetencje- ”(…) sytuacja w której oferta agencji nieruchomości jest niejasna, niespójna i coraz mniej atrakcyjna dla młodego kandydata. `do tego dochodzi slaby etos samego zawodu i percepcja zawodowego środowiska. Zależność jest prosta: nisko opłacany i slab motywowany pracownik nie będzie budował wysokich przychodów, a co gorsza już po niedługim okresie czasu prace zmieni a firma będzie znów zatrudniać nową osobę”.

W panelu- ”Razem możemy więcej, czyli współpraca developerów z agencjami nieruchomości” potwierdzono tytułową tezę. Dyrektor sprzedaży Dantex – Sławomir Szczakowski podczas wydarzenia zauważył, iż deweloperzy będą efektywniejsi w swych działaniach, jeżeli rozpoczną współpracę z agencjami nieruchomości. Sławomir Szczakowski mówił: „współpraca z pośrednikami jest potrzebna. Są oni w stanie dostarczyć klientów, do których sami nie dotrzemy. Jednak jako deweloper nie jestem w stanie codziennie podpisywać umów z pojedynczymi biurami – potrzebne jest takie rozwiązanie jak Flathunters, które zbierze zasoby sprzedażowe biur nieruchomości oraz ofertę od wielu deweloperów i połączy w całość.”

Konferencja- Przyszłość rynku nieruchomości w Polsce” to nowe, cykliczne wydarzenie z branży nieruchomości. Flathunters postawiła sobie cel zebrania społeczeństwa nieruchomości w jednym miejscu. Organizatorzy pragną stworzyć platformę wymiany doświadczenia i informacji wśród przedstawicieli rynku nieruchomości.

Opinie na temat konferencji :

Konferencja „Przyszłość Rynku Nieruchomości w Polsce” to nowe i ciekawe wydarzenie, które powinno na stałe wpisać się w kalendarz imprez branżowych. Na szczególną uwagę zasługuje silnie akcentowany aspekt innowacyjności, zarówno w zakresie nowoczesnych rozwiązań sprzedażowych jak i technologicznych. Mam nadzieję, iż kolejne edycje konferencji będą równie ciekawe i merytoryczne. – Krzysztof Szubert BCC

Gratuluję doskonałej organizacji imprezy oraz wyjątkowo trafnego doboru uczestników/prelegentów. To właśnie dzięki temu całe spotkanie miało niezwykle merytoryczny przebieg. Na pochwałę zasługuje też ciekawy dobór tematów oraz podział konferencji na spójne, komplementarne bloki tematyczne. W efekcie,
w ciągu zaledwie jednodniowego spotkania udało się poruszyć wszystkie najważniejsze zagadnienia dotyczące zmian na polskim rynku nieruchomości. Uzupełnieniem dla tak dobrej organizacji imprezy była profesjonalna oprawa marketingowa (brawa za materiały!) oraz dobrze zorganizowany czas po konferencji, co umożliwiło uczestnikom odbycie wielu interesujących rozmów w kuluarach spotkania. – Robert Czerwiński Wiceprezezes/ Dyrektor Sprzedaży

Omnie Anna Prorok

Współpracuje z portalem szybko.pl od 2012 jako ekspert w dziedzinie Nieruchomości na codzień . Zajmuje się redakcją newsów działów Polska, Regiony i Świat. W 2014 uczestniczyła w Targach Mieszkań i Domów organizowanych przez Nowy Adres jako prowadząca seminarium pt. Mieszkanie dla Młodych w Warszawie, Gdańsku i Poznaniu.