Przyszedł czas na Polskę Wschodnią

Przyszedł czas na Polskę Wschodnią
Możliwość komentowania Przyszedł czas na Polskę Wschodnią została wyłączona, 28/06/2013, przez␣, w␣Headline, komercyjne, marketing nieruchomości, nieruchomości

Powoli wśród inwestorów z branży zmienia się stereotyp dotyczący terenów położonych we wschodniej części Polski.

W ubiegłym roku głośno było na temat kampanii która promowała Polskę Wschodnią w zagranicznych mediach. Odbiorca spotów słyszy kolejno z ust swojego dziecka, teścia i psychoanalityka pytanie: „Dlaczego nie zainwestowałeś w Polsce Wschodniej”.

Kampania medialna prowadzona przez nas w CNN i „The Economist”, promująca makroregion Polski Wschodniej, odbiła się pozytywnym echem. A to dopiero początek działań promocyjnych mających na celu wyróżnienie tej części Polski jako atrakcyjnego partnera do prowadzenia biznesu — przekonuje Monika Gąsiorowska, dyrektor biura ds. realizacji Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej.

Pięć województw — warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie, podkarpackie — stanowiących tzw. ścianę wschodnią niemal od zawsze postrzeganych jest jako słabsze gospodarczo, gorzej rozwinięte, z większym bezrobociem niż w innych częściach kraju. Od kilku lat dzięki Programowi Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej region przyciąga nowych inwestorów, a ci, którzy byli w nim już wcześniej mają możliwość unowocześniania zakładów czy promocji za granicą.

Z badań przeprowadzonych w marrcu, że są już widoczne pierwsze efekty programu. Ankieta została rozesłana do 300 przedsiębiorców, odpowiedziało na nią 148. Firmy zdeklarowały m.in. zawarcie 507 kontraktów na ponad 284 mln zł, zakupy nowego sprzętu za kwotę ponad 6 mln zł, inwestycje w budowę nowej fabryki o wartości ponad 13 mln zł, inwestycje w rozwój zakładów o wartości ponad 11 mln zł oraz zatrudnienie 212 nowych pracowników z czego 201 to mieszkańcy Makroregionu Polski Wschodniej. Średni wzrost eksportu wyniósł 63 proc., średni wzrost sprzedaży 18 proc., a średni wzrost produkcji 19 proc. Biorąc pod uwagę spowolnienie gospodarcze, to zwiększenie zatrudnienia w celu realizacji pozyskanych kontraktów, które ewidentnie są rezultatem udziału w organizowanych przez PAIiIZ wydarzeniach, można uznać za sukces .

Źródło:

https://www.pb.pl/

Omnie Anna Prorok

Współpracuje z portalem szybko.pl od 2012 jako ekspert w dziedzinie Nieruchomości na codzień . Zajmuje się redakcją newsów działów Polska, Regiony i Świat. W 2014 uczestniczyła w Targach Mieszkań i Domów organizowanych przez Nowy Adres jako prowadząca seminarium pt. Mieszkanie dla Młodych w Warszawie, Gdańsku i Poznaniu.