Polskie materiały budowlane popularne za granicą, ale…
…słabo rozpoznawalne. Rzadko, który klient wie, że kupiony przez niego towar pochodzi z kraju nad Wisłą.
Według badań przeprowadzonych przez ASM-Centrum Badań i Analiz Rynk wśród przedsiębiorców i ekspertów z sześciu krajów uznawanych za najlepsze dla eksportu polskiej branży budowlanej. W Niemczech, Czechach, Szwecji, Rosji, Kazachstanie i na Ukrainie zapytano między innymi o to, jak oceniają nasze produkty, czym kierują się przy wyborze, jakie znają marki, albo jakie produkty z Polski szczególnie cenią i z których korzystają.
Największym problemem polskich produktów okazała się ich słaba rozpoznawalność. We wszystkich krajach, poza Szwecją, ankietowani stwierdzili, że są one popularne, klienci ich szukają, jednak tylko w Kazachstanie i na Ukrainie są zazwyczaj świadomi faktu, że pochodzą one z Polski.
Dlaczego tak się dzieje? Winę w dużej mierze ponoszą sami producenci, nie oznaczając swoich produktów w odpowiedni sposób. Przykładem mogą być Szwedzi, którzy sami zauważyli, że opakowania produkty nawet nie sugerują pochodzenia polskiego. Z kolei w Niemczech takie ukrywanie miejsca wytworzenia wynika z obawy przed ciągle funkcjonującymi w społeczeństwie stereotypami odnośnie wyrobów z Polski, których istnienie potwierdzali sami badani. Należy jednak dodać, że ocena samych zainteresowanych czyli przedsiębiorców zmieniała się po styczności z polskimi wyrobami, a dowiadywali się o nich głównie dzięki tak zwanemu marketingowi szeptanemu
Źródło:
https://www.pb.pl/