Nowe technologie w marketingu nieruchomości
Przekaz marketingowy jest najskuteczniejszy wtedy, gdy odbiorca sam o niego zabiega. Na tym polu specjaliści od obrotu nieruchomościami mają ułatwione działanie. Publikują oferty na portalach ogłoszeniowych, gdzie odbiorcy zaglądają przede wszystkim w poszukiwaniu mieszkań i domów na sprzedaż bądź wynajem. Czy to jednak jedyna forma reklamy, w której oferta jest tak dobrze stargetowana.
Załóżmy jednak, że poszukujący mógłby dostawać informacje o ofertach nieruchomości dostępnych w okolicy na telefon w postaci SMS’a lub MMS’a. Wiadomość mogłaby być spersonalizowana i obejmowała tylko oferty zgodne z wcześniej określonymi w systemie preferencjami. W ten sposób bez zbytniego zakłócania planu dnia poszukujący mógłby obejrzeć mieszkania, które znajdują się niedaleko miejsca, w którym aktualnie przebywa.
By ta usługa stała się jednak atrakcyjna dla poszukujących ilość ofert dostępnych w systemie powinna być znaczna, dlatego wyzwanie związane z jej rozpowszechnianiem mogłyby podjąć duże portale ogłoszeniowe lub stowarzyszenia w obrocie nieruchomościami poprzez integrację z platformą MLS.
Na świecie funkcjonują firmy, które dysponują technologią pozwalającą na wcielenie takiej usługi w życie. Placecast umożliwia wydawcom przekazywanie użytkownikom kuponów rabatowych, informacji o produktach i usługach oraz specjalnych ofertach dostępnych w zaprogramowanej wcześniej okolicy. Odbiorca sam wybiera jakie materiały chce otrzymywać i w jaki sposób, więc nie ma mowy o spamowaniu.