Mniej niż 3 tys. za metr w Opolu i Katowicach

Mniej niż 3 tys. za metr w Opolu i Katowicach
Możliwość komentowania Mniej niż 3 tys. za metr w Opolu i Katowicach została wyłączona, 10/10/2012, przez␣, w␣Białystok, Gdańsk, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, miasta, mieszkania, mieszkaniowe, nieruchomości, Olsztyn, Poznań, raporty, sprzedaż, Szczecin, Toruń, Warszawa, Wrocław

Cena całkowita i cena za metr kwadratowy są kluczowymi czynnikami przy zakupie mieszkań, szczególnie w ostatnich latach, kiedy funkcjonował program Rodzina na Swoim. Analiza struktury cen wskazuje, że teoretycznie możliwe jest znalezienie mieszkań, spełniających kryteria cenowe programu. Jednak jeśli weźmiemy pod uwagę kryterium wielkościowe okaże się, że aktualna dostępność mieszkań, spełniających wszystkie kryteria programu, jest to czysto teoretyczna. Rynek nie może liczyć na ożywienie dzięki zakupom motywowanym zakończeniem programu.

Wszędzie poza Warszawą, dysponując kwotą 6 tysięcy złotych na metr kwadratowy, możemy przebierać w ofertach. W stolicy zaledwie 6,6% wszystkich ofert ma cenę niższą niż 6 tys., podczas gdy w Poznaniu jest to ponad 70% wystawionych na sprzedaż mieszkań, w Gdańsku i Wrocławiu 60%, a w Krakowie 36%. Analizując strukturę cen w stolicy warto zwrócić uwagę na fakt, że 49% sprzedających wystawia mieszkania w cenie powyżej 8 tysięcy za metr, podczas gdy średnia cena to 7640 złotych. W najbliższych miesiącach niezbędna będzie dalsza obniżka oczekiwań właścicieli mieszkań aby poziom cen ofertowych zbliżył się do oczekiwań rynku.

Najtańsze mieszkania można znaleźć w Łodzi, Opolu i Katowicach. W Opolu i Katowicach 6% mieszkań wystawiono na sprzedaż za mniej niż 3 tysiące złotych za metr, w Łodzi jest to 7% oferty. W Katowicach wszystkie mieszkania wystawione na sprzedaż za pośrednictwem serwisu www.szybko.pl we wrześniu 2012 kosztowały mniej niż 5 tysięcy złotych za metr.

źródło: Raport Szybko.pl, Metrohouse i Expandera

Tagi:␣
front

Omnie Marta Kosińska

Zajmuję się analizowaniem wtórnego rynku nieruchomości. Pracę rozpoczęłam w agencjach Public Relations i reklamowych. W 2005 roku brałam udział w tworzeniu i wdrażaniu pierwszego serwisu spółki Szybko.pl - www.szybko.pl, a następnie kolejnych portali wprowadzanych na rynek przez Szybko.pl. Od grudnia 2005 przygotowuję analizy rynku nieruchomości, publikowane cyklicznie jako Raport Szybko.pl, Metrohouse i Expandera.