Kobiety lepiej przygotowane

Kobiety lepiej przygotowane
Możliwość komentowania Kobiety lepiej przygotowane została wyłączona, 16/04/2011, przez␣, w␣mieszkaniowe, raporty

Michał Kosiedowski, wiceprezes Metrohouse & Partnerzy S.A. komentuje wyniki ankiety:

„Z obserwacji pośredników wynika, że to kobiety są inicjatorkami spotkania z agentem w biurze nieruchomości. Z reguły przygotowują się one wcześniej do takiego spotkania, opracowują gotową listę pytań. Mężczyźni, przedstawiając swoje preferencje względem nabywanej nieruchomości, skupiają się na podstawowych właściwościach poszukiwanej oferty i doprecyzowują cechy poszukiwanego obiektu po oględzinach kilku ofert. Jednak z tym też różnie bywa. Są klienci (tu raczej przeważają mężczyźni), którzy kupują zupełnie inną nieruchomość, niż początkowo zakładali. Kobiety są pod tym względem bardziej konsekwentne. Mają swój wyidealizowany obraz mieszkania, z którego jednak potrafią zrezygnować, o ile w grę wchodzą kwestie finansowe. Tu, w przeciwieństwie do mężczyzn, kobiety rzadziej podejmują ryzyko, i rozpoczynając rozmowy o kredycie, rzadko decydują się na wysokie zadłużenie, aby tylko spełnić sen o mieszkaniu marzeń.

Uwagę kobiet zwracają dwa pomieszczenia – łazienka i kuchnia. Można zaryzykować stwierdzenie, że jeżeli te dwa pomieszczenia wyglądają schludnie i są ciekawie zaaranżowane to jest już połowa sukcesu. Jeżeli nabywcą mieszkania ma być kobieta, taka właśnie oferta spotka się ze wzmożonym zainteresowaniem. Mężczyźni z reguły patrzą na nieruchomość jako jedną całość i rzadziej niż kobiety zwracają uwagę na funkcjonalność poszczególnych jej elementów, ale częściej niż one dopytują o kwestie techniczne (daty wymiany instalacji, jakość okien, itp.). Kobiety są bardziej zainteresowane walorami estetycznymi, także ciężko jest im przyjąć do wiadomości informację, że klatka schodowa nadaje się do generalnego remontu, a widok z balkonu to krajobraz nieużytków lub pole budowy. Z góry odrzucają mieszkania, które nie zostały wcześniej odpowiednio przygotowane do zaprezentowania klientowi, gdzie panuje ogólny nieład i widać brak dbałości o porządek.

Proces decyzyjny przy kupnie mieszkania w przypadku kobiet jest nieco dłuższy niż u mężczyzn. Przed podjęciem decyzji kobiety konsultują ją w szerokim gronie, podczas gdy mężczyźni działają bardziej impulsywnie.”

Tagi:␣
admetrohouse

Omnie Marcin Jańczuk

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz podyplomowych studiów w Szkole Głównej Handlowej i Wyższej Szkole Gospodarowania Nieruchomościami. 10 lat doświadczenia w branży nieruchomości (m.in. pośrednictwo, wyceny i analizy nieruchomości). Dyrektor w Metrohouse S.A. Współautor Raportu Polski Rynek Nieruchomości. Stały współpracownik mediów, bloger: mieszkaniowy.bblog.pl oraz okiemmetrohouse.wordpress.com.